Een maand in Peru!!! - Reisverslag uit Cuzco, Peru van Lidianne Egmond - WaarBenJij.nu Een maand in Peru!!! - Reisverslag uit Cuzco, Peru van Lidianne Egmond - WaarBenJij.nu

Een maand in Peru!!!

Blijf op de hoogte en volg Lidianne

05 Oktober 2015 | Peru, Cuzco


Waa de tijd gaat zo snel, maar ik geniet er echt enorm van. Vorige week ben ik voor 4 dagen naar Puerto Maldonado geweest, één van de jungle’s in Peru. Super spontane actie! Vorige week woensdag na school wilde ik sowieso al naar een tour agency gaan om informatie te krijgen omdat ik de week daarop erheen wilde. Ik was gelijk enthousiast, maar voor de volgende week. Toen ik thuis op de bank zat en alles aan het doornemen was kwam de gedachte: ‘waarom vertrek ik niet morgenavond met de nachtbus?’ ‘Nee, dat kan niet’ ‘Ja, dat kan wel’. Zo ging mijn gedachte voor 10 minuten. De ‘Ja, dat kan wel’ overwon en zo ging ik naar de agency ‘Maybe a stupid question, but can I leave tomorrow?’ Het was mogelijk!. En zo vertrok ik donderdagavond met gezonde spanning naar de busterminal voor een 10 uur durende busrit. Dit vind ik nou het toffe van alleen reizen, geen rekening houden met anderen. Als je iets wil, kan je dat gewoon doen zonder overleg.

De jungle was geweldig, dat wat ik ervan verwachte. De lodge was enkel met de boot te bereiken. De eerste dag zijn we wezen ziplinen en hebben we Monkey Island bezocht. Dit kon met kano, maar ik weet nog van een paar jaar geleden dat ik daar niks van bakte. Ik besloot met de gewone boot te gaan. Zaterdag bezochten we Sandoval Lake. Eerst 1,5 uur hiken, dan 30 minuten op een roeibootje, lunchen en dezelfde weg terug. De ochtend was mooi weer, en zo dacht ik ‘me poncho heb ik niet nodig, is alleen gewicht’. Na de 1,5 uur hiken begon het keihard te regen (het is ook een tropisch regenwoud, nooit aan gedacht :p), zat ik daar in het bootje zonder poncho of jas. Het regende voor zeker 2 uur. Na de lunch weer terug met de boot (het regende nog steeds) en terug hiken. Maar het was klei grond, dus mega glad en modderig. Zo ben ik 3x gevallen en zijn mijn Nikes bruin en niet meer zwart. Alles nat, en geen andere lange broek mee en schoenen. De dagen die volgde liep ik heel charmant in een legging met een short met geleende regenlaarzen. Ach! Achteraf kan ik er goed om lachen. Leer voor de volgende keer ALTIJD een regenponcho meenemen 

Voor de rest hebben we een jungle familie bezocht, gevist, de papagaaiencliff bezocht, insectentour gedaan (3 tarantula gespot) en een kaaiman tour met de boot. De jungle was amazing! Een gave ervaring opgedaan (met veel muggenbeten, augh).

Deze week ben ik begonnen met vrijwilligerswerk. De eerste 2 dagen bevielen niet zo goed, maar de laatste 2 dagen waren wel heel tof! Ben benieuwd wat dat deze week brengt. Vrijdagavond vertrek ik voor 10 dagen uit Cusco. Samen met twee vriendinnen reizen we de zuidkust van Peru af. Mega veel zin in!!

Tot snel! X

  • 05 Oktober 2015 - 19:59

    Jam:

    Veel succes meis, geniet er maar lekker van

    Veel Liefs pap

  • 06 Oktober 2015 - 08:29

    Daan:

    Hoi Lidianne
    Klinkt allemaal heel gaaf. Zo te lezen heb je het super naar je zin.
    Veel plezier met alles!

    Groetjes Lily en Daan

  • 07 Oktober 2015 - 11:54

    Cees:

    Veel vet hoor! Goeie verhalen. We willen wel fotos zien!

  • 16 Oktober 2015 - 12:19

    Schaapje:

    Heey Mangomeisje,

    Wat een verhalen allemaal! Erg leuk om te lezen. En zo lekker impulsief. Op pad naar een regenwoud. Tja natuurlijk neem je geen regenponcho mee! Duh! Regenponcho's zijn voor amateurs! Jij maakt er tenmiste echt een uitdaging van!

    Heb je nog souverniers meegenomen vanuit je trip? Een tarantulatje als nieuw huisdier? Ik ben heel erg benieuwd naar je verhalen over je reis langs de zuidkust. Veel plezier.

    Liefs,
    Schaap

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lidianne

Ola! Welkom op m'n blog! Ik ben Lidianne, 20 jaar en ik ga op reis :) Wil je weten waarheen, hoe, wat, waar en waarom volg dan zeker mijn blog. Ik ga mijn best doen om wekelijks een verslag + foto's met jullie te delen . Enjoy! X

Actief sinds 25 Mei 2015
Verslag gelezen: 234
Totaal aantal bezoekers 4735

Voorgaande reizen:

27 Juni 2015 - 31 Augustus 2015

Lama on Sunny Beach

Landen bezocht: