de eerste dagen in Cusco - Reisverslag uit Cuzco, Peru van Lidianne Egmond - WaarBenJij.nu de eerste dagen in Cusco - Reisverslag uit Cuzco, Peru van Lidianne Egmond - WaarBenJij.nu

de eerste dagen in Cusco

Blijf op de hoogte en volg Lidianne

14 September 2015 | Peru, Cuzco

Ola!

Yaaaaaaay, ik ben in Peru. Eerst zal ik Bulgarije nog even afsluiten omdat ik dat nog niet echt gedaan heb.

De laatste weken waren het minst leuke van allemaal. In een ander hotel was alweer iemand gestopt, waardoor wij ook in dat hotel moesten werken. We werden opgesplitst, en dat was niet zo tof. Je start met z'n 3en, en eindigt met z'n 2en. Maar het was niet anders, we hebben er het beste van gemaakt! Naast het werken zijn we nog een aantal keer wezen shoppen op de boulevard, cocktails gedronken en naar het aqua park geweest. Op 31 augustus vertrok ik naar Amsterdam. Mijn Belgische collega's een dag later. Bij het afscheid waren tranen dan ook niet te stoppen, haha. Deze 2 maanden waren super! Een ervaring om nooit te vergeten <3

En dan nu Peru! Het was een lange vlucht van 12,5 uur. Aangekomen op Lima werd ik opgewacht door een taxi, die bracht me naar het hostel. Het hostel was oke. De bedden waren keihard. Het ontbijt daarin tegen was heel lekker. Helaas last van een jetlag, en heb ik maar weinig geslapen die nacht. Het is hier 7 uur vroeger dan in Nederland. In de ochtend kwam de taxi me weer ophalen om naar het vliegveld te brengen. Ik had een binnenlandse vlucht naar Cusco. De stad waar ik 8 weken verblijf.

Ik was best nerveus over alles. Waar zal ik slapen? Heb ik leuke medestudenten? Hoe is de stad? Tot nu toe bevalt het allemaal super goed! Ik werd opgewacht door de coördinator van de school. Ze liet me m'n huis zien, bracht me naar de school om kennis te maken met de studenten en heeft me een kleine Tour door Cusco gegeven. Onderweg terug naar m'n huis, was ik verdwaald. Ik was in de buurt, maar waar het exact was, wist ik niet meer en m'n telefoon lag thuis. Gelukkig had ik een briefje meegekregen met het adres. En zo heb ik het maar aan een aantal mensen gevraagd. Ze praten Spaans terug, waar ik nog niks van begrijp. Haha maar door handbewegingen heb ik het toch gevonden. Alle mensen waren zo lief, een oud vrouwtje zonder tanden liep zelfs helemaal mee.

In de middag waren er salsa lessen op de school, dit leek mij een mooi moment om op een andere manier de studenten te leren kennen. Het was zo leuk! Flink gelachen wanneer je in de knoop zat met alle passen. In de avond gingen de mede studenten de stad in, ik had niet zo'n zin, ik was zo moe. Maar toch ben ik meegeweest. En naar de club waar we heen gingen waren ook salsa lessen. Ik heb even meegedaan, maar m'n benen waren zo moe dat ik grotendeels lekker op de bank heb gezeten. Het verbaast me hoeveel mensen meededen. Naast de toeristen ook zoveel Peruanen. En man.. Wat kunnen die dansen. Om jaloers op te zijn. Zelfs de mannen dansen mee met salsa. Zo anders als in Nederland waar de mannen meestal met een biertje aan de kant staan.

Gister had ik een rustig dagje. Alle studenten moesten gewoon naar school, en ik maandag pas. Ik had besloten om even een café met internet op te zoeken. Even facetimen, appen en Facebook checken. Daarna ging ik naar de Plaza del Armas. Het stadsplein wat zooo mooi is! Ik houd nu al van deze plek. Ik wilde in m'n 'dagboek' over de afgelopen dagen schrijven. Het is er niet van gekomen. Een andere reiziger die alleen was kwam naast me zitten en daar heb ik zo'n 1,5 uur mee gepraat. Zo makkelijk gaat dat hier. Ik wilde nog wat drinken in een café, en ook daar werd ik aangesproken door 2 andere reizigers. Bizar! In Nederland praat je niet zomaar met een vreemde en hier is dat heel normaal. Daarna ben ik met Indira (de coördinator) een sim kaart wezen halen voor m'n telefoon. Dus als je nu een vreemd nummer heb staan in whatsapp, ik ben het!

Vandaag ga ik met Indira naar een dierentuin buiten Cusco. Ze heeft me gevraagd om mee te gaan. Niet als coördinator van de school, maar als 'vriend'. Ze is heel gezellig en 28 jaar. Ben benieuwd wat de dierentuin voorstelt :p. Voor de rest weet ik nog niet wat ik ga doen het weekend. Veel studenten zijn het weekend niet in Cusco omdat ze tours geboekt hebben, en ik was te laat om dit nog te regelen. Maar niet erg, ik vermaak me hier wel!

(Het is op zaterdagochtend geschreven, volgende week het vervolg van het weekend en de eerste week Spaans)

Tot snel!

  • 14 September 2015 - 21:05

    Jan:

    Leuk Lidianne, om het zo een beetje mee te beleven. Gr. Pap xxx

  • 14 September 2015 - 21:48

    Pris:

    Spannend allemaal hoor

  • 15 September 2015 - 00:08

    Cees:

    Klinkt goed! Heel spannend, maar wel heel leuk

  • 15 September 2015 - 10:07

    Mirjam:

    Hi meissie,

    Wat leuk om je verhalen weer te lezen! Echt genieten!
    Je doet veel leuke dingen, je leert veel dingen en het contact daar gaat helemaal vanzelf zo te lezen!!
    Ga lekker verder genieten en ben weer benieuwd naar je volgende verhalen! :-)

    X Mir

  • 15 September 2015 - 13:26

    Schaapje:

    Hoi Lidianne,

    Wat leuk dat het allemaal zo makkelijk gaat met het contact leggen. Ik vind het erg leuk om je verhalen te lezen. Hebben de Special Tourtjes je niet iets geleerd waar je wat aan had? Wel vreemd hoor dat je verteld over de coordinator vriendin die én gezellig is én 28 jaar is. Die kom je niet vaak tegen ;)

    Veel plezier daar! Groetjes aan de lama's

    Liefs,

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lidianne

Ola! Welkom op m'n blog! Ik ben Lidianne, 20 jaar en ik ga op reis :) Wil je weten waarheen, hoe, wat, waar en waarom volg dan zeker mijn blog. Ik ga mijn best doen om wekelijks een verslag + foto's met jullie te delen . Enjoy! X

Actief sinds 25 Mei 2015
Verslag gelezen: 214
Totaal aantal bezoekers 4734

Voorgaande reizen:

27 Juni 2015 - 31 Augustus 2015

Lama on Sunny Beach

Landen bezocht: