De eerste week in Cusco - Reisverslag uit Cuzco, Peru van Lidianne Egmond - WaarBenJij.nu De eerste week in Cusco - Reisverslag uit Cuzco, Peru van Lidianne Egmond - WaarBenJij.nu

De eerste week in Cusco

Blijf op de hoogte en volg Lidianne

24 September 2015 | Peru, Cuzco

Buenas diaz!

De eerste week Spaans zit er alweer op, wat gaat de tijd snel. De eerste week was een week met ups & downs. Maar uiteindelijk is alles goed gekomen 

Eerst maar het negatieve? De Spaanse lessen zijn voor mij heel moeilijk. Ik werd geplaatst samen met een Franstalige jongen. Hij pakte het veel sneller op, logisch want Frans is redelijk gelijk aan Spaans. Maandag begon ik vol goede moed, maar na de les zakte de moed me in de schoenen. De eerste les was al ‘hocus spocus’ voor mij. We begonnen niet makkelijk, zoals ik dacht maar nee gelijk grammatica. In de middag snel een internet café opgezocht om een Nederlandse vertaling te vinden. Ik moet van Spaans naar Engels, en van Engels naar Nederlands denken. En dan al die grammatica termen, ik weet niet eens hoe de termen in het Engels heten, ik weet alleen hoe ik het moet doen. Zo volgde de andere Spaanse lessen, en eigenlijk zakte de moed elke dag een beetje meer in m’n schoenen. Ik was niet blij na de Spaanse les maar teleurgesteld, boos en verdrietig. Dat hoort natuurlijk niet.. Afgelopen maandag was de ‘bom’ gebarsten. Na lang nadenken (met prachtig uitzicht) en te hebben gepraat met anderen heb ik besloten om vroegtijdig te stoppen met de Spaanse les. Vrijdag zal m’n laatste les zijn. Deze week heb ik nog les met vooral zinnen en grammatica die ik kan gebruiken tijdens m’n vrijwilligerswerk. Hier begin ik maandag mee, i.p.v. over 3 weken. Ik zal in totaal 6 weken vrijwilligerswerk doen. Na de knoop te hebben doorgehakt voel ik me weer de oude. Waarom iets doen, wat ik niet leuk vind? Ik ben in een fantastisch land, daar hoor ik ook een fantastisch tijd te hebben. En die tijd is nu aangebroken 

Nu klinkt vorige week heel negatief, maar de Spaanse les duurt van 9 tot 1. Daarna is het altijd tijd voor ‘fiesta’ haha. Ik vaak met de andere studenten en daarna wordt er eigenlijk altijd wel iets ondernomen. Zo heb ik vorige week het Inca museum bezocht, de San Pedro market (met varkenskoppen en dode baby lama’s die als offer gebruikt worden). Vrijdagavond zijn we naar een karaoke bar geweest. Dit wordt in Peru heel serieus genomen, nou wij niet hoor! Foute liedjes werden gezongen, m’n lachspieren hebben goed gewerkt deze avond! Zaterdag hebben we een hike gedaan met school. Wauw, wat was dit mooi! Het was een niet-toeristisch gebied met prachtige natuur, Inca ruines en prachtig uitzicht. Het was 5 uur lang berg afwaarts. Dit heb ik geweten, ik heb mooie blaren ervan gekregen ..

Zondag zijn we wezen paardrijden door de sacsaywaman. Ook wel ‘Sexy woman’ genoemd. Ik heb altijd gezegd dat paardrijden maar stom is, bij deze (priscilla) ik neem m’n woorden terug. De tocht duurde te kort.. ik heb er zo van genoten. Rijdend op een paart door de bergen met Cusco als uitzicht. WAUW!

Afgelopen maandag is er een flinke last van m’n schouder gevallen en kijk enorm uit naar komende maandag waarbij ik ga beginnen bij club C.O.R.A.S.O.N. Ik geniet weer van deze prachtige stad met een prachtige cultuur en de lieve mensen om me heen.

Tot volgende week!
Ciao!

  • 24 September 2015 - 16:04

    Schaapje:

    Heey Mangotje,

    Wat rot te horen dat je spaans niet zo goed ging. Maar ik vind het wel heel dapper dat je je keuze zo hebt omgegooid en dat je er een leuke tijd van wil maken. Geniet er lekker van! Ik denk regelmatig aan je. Met je mooie weer en je geweldige avonturen. Enjoy the good things in life.

    Liefs,

  • 24 September 2015 - 22:47

    Lydia :

    Ha meis !

    geniet er lekker van en het Spaans spreken gaat vast wel goed komen met die kinderen ! dikke knuffel.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lidianne

Ola! Welkom op m'n blog! Ik ben Lidianne, 20 jaar en ik ga op reis :) Wil je weten waarheen, hoe, wat, waar en waarom volg dan zeker mijn blog. Ik ga mijn best doen om wekelijks een verslag + foto's met jullie te delen . Enjoy! X

Actief sinds 25 Mei 2015
Verslag gelezen: 188
Totaal aantal bezoekers 4715

Voorgaande reizen:

27 Juni 2015 - 31 Augustus 2015

Lama on Sunny Beach

Landen bezocht: